BLOGGER TEMPLATES Funny Pictures

Johan Xde Telinga

Salam.





Hari ni aku ingat nak kongsi satu lawak la dgn korang, sementara aku duk tunggu waktu maghrib tiba. Lawak ni aku dapat dari kawan aku, (credit to budakprebet). Bukan aku nya hasil nukilan k, aku cuma nak berkongsi. Sekurangnya, menceriakan sedikit hati kita yang gundah gulana hari ni..X gitu?

Ait! Citenya begini....

Johan dilahirkan tanpa kedua telinganya, tetapi walaupun cacat dia berjawatan tinggi di sebuah bank. Dia sangat marah kalu ada orang yang mempersoalkan tentang telinga.

Suatu hari dia mahu mengambil kerani baru dan tiga orang di senarai pendek untuk sesi temuduga. Calon pertama seorang lelaki yang mempunyai penampilan yang baik.

Di akhir temuduga, Johan bertanya satu soalan kepada lelaki itu.

"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?".

"Ya, tapi minta maaf kalau saya kata tuan tak ada telinga, macam ayam" jawab lelaki itu dengan jujur.

Merasa terhina dengan jawapan itu, Johan mengusirnya keluar dari pejabat.

Calon kedua ialah seorang perempuan yang berpengalaman bekerja di bank hampir 5 tahun. Dia lebih baik dari calon pertama tadi. Di akhir sesi temuduga, Johan bertanya soalan yang sama ditanya pada calon pertama.

"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?".

"Ya ...saya heran bagaimana tuan boleh mendengar saya dengan baik, sedangkan tuan duduk jauh dari saya." puji perempuan itu.

Sebaik mendengar jawapan dari perempuan itu, Johan berang dan menghalaunya keluar. Calon terakhir adalah yang terbaik, walaupun masih muda dia telah bekerja lebih 8 tahun di bank.

Selain bijak dia juga tampan dan bergaya.
Seperti calon terdahulu Johan bertanya soalan serupa.

"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?"

"Ya. Awak pakai contact lens," jawab pemuda itu menahan perasannya dari tergelak.

Walaupun terkejut, Johan gembira dengan jawapan pemuda itu. Dia hairan kerana pemuda itu sangat teliti dan dapat melihatnya memakai contact lens walaupun mereka duduk agak jauh.

"Bagaimana awak tahu?" tanya Johan lagi.

Pemuda itu tidak dapat lagi menahan gelihatinya lalu ketawa besar hingga jatuh terguling-guling sambil berkata, "Dah tentu tuan tak boleh pakai cermin mata sebab tuan tak ada telinga, nak sangkut kat mana?".

Johan pun tensen... Last-last tak jadi ambik pekerja baru.

Begitu la citenya...Moga-moga hari korang suma pada hari ni, terpancar sedikit kecerian dgn cite lawak yg aku kongsi ni..

P/S: Cite ni xde kena mengena dgn mereka yg hidup atau yg meninggal dunia. Nama & Karekter yg terlibat adalah rekaan semata-mata. Kalo ade terkena atau sama, mintak maaf aku ucapkan..Ait!

2 Critics:

Khairul Amry Mohamad Puad said...

ish ish ish...calon terakhir tu kejam sungguh no!! hehe

Fir Ikhwan said...

Itu la pasal. Ingat dah bleh calon terakhir terpilih, last2 kena reject jgk.