BLOGGER TEMPLATES Funny Pictures

Happy Teacher's Day

Salam

A Good Teacher Is Like A Candle - It Consumes Itself To Light The Way For Others
Hari ni 16 Mei 2011. Ad apa dgn tarikh ni? Yes... Setiap tahun pada tarikh 16 Mei, para guru sekolah akan diraikan. Selamat Hari Guru ku ucapkan secara umum kepada guru-guru yg berhempas-pulas mengajar anak-anak muda x kira di sekolah rendah mahupun sekolah menengah

Selamat Hari Guru juga ingin ku sampaikan pada mereka yg pernah mengajar aku secara formal atau tidak formal, secara langsung, atau tidak langsung. X kira siapa, kalau seseorang itu mengajar kita ttg sesuatu perkara, kita boleh lah describe diorng sbg guru. Kecuali mereka yg mengajar kita benda yg bukan2 la. X kan org mcm tu kita nak anggap sbg guru kan.... Hehe

"Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara". Tema tuk hari guru pada tahun 2011.  Dari tema itu, kita dah boleh lihat yg guru punya proffesion memainkan peranan yg amat penting sekarang ni. Diorng ni la yg akan menggerakkan segala pelan yg telah disusun oleh kerajaan seterusnya menjadikan masyarakat muda iaitu bermula pada kanak-kanak tadika/pra-sekolah ke murid sekolah rendah diikuti oleh pelajar sekolah menengah & diakhiri anak-anak muda di menara gading, menjadi orang yg berjaya.

Bagi sesetengah orang, mudah dicakap berbanding melaksanakan sendiri. Kalo nak tau susah ke x jadi guru, try la mengajar seseorang yg terdekat dlm hidup kita ni ttg sesuatu perkara. Baru la kita tau, langit tu tinggi ke rendah. Baru la kita tau proffesion guru ni payah atau senang.
Owh... Sebelum terlupa, aku nak ucapkan juga "HAPPY TEACHER'S DAY" pada papa, En. Affandi Bin Kamaruddin & Kak Ngah, Firmilia Bt Affandi. Tidak lupa juga pada mama, Pn Maharom Bt Ghazali yg mengajar ku erti hidup selama membesarkan ku dlm 23 tahun ni.

Pada papa & kak ngah, teruskan perjuangan anda. Acik sbg anak & adik hanya mampu berdoa agar Allah akan sentiasa memberkati segala ilmu yg papa & kak ngah curahkan pada murid-murid. "May Allah Bless you both in everything you do". 
It is the supreme art of the teacher to awaken joy in creative expression and knowledge - Albert Einstein

0 Critics: