BLOGGER TEMPLATES Funny Pictures

HAPPY NURSE DAY

Salam


When you're a nurse you know that every day you will touch a life or a life will touch yours
Yes! Korang faham x "Quote" yg kat ats ni? Faham? Bagus la kalo faham. Kalo x fhm, bt2 je la fhm k. Hehe. Malas bebenor den nak menerangkan nya. Tp kalo korang seorang Nurse/Jururawat yg cekal & berdisiplin, for sure, korang akan faham maksud "Quote" kat ats tu.

Dan aku begitu pasti, kesemua kwn-kwn aku yg bekerja sbg Nurse memahami maksud tersirat dari "Quote" ni. So, to all my frens yg aku panggil Nurse/Jururawat, HAPPY NURSE DAY guys! Korang la salah sorang insan mulia di dalam dunia ini dlm membantu mereka yg memerlukan bantuan dari fizikal atau mentaliti.

Jd nurse bkn mudah. Byk dugaan nya. Salah satu nya, sifat sabar menjadi agenda utama dgn karenah pesakit yg 1001 perangai org kata. Tp, seorang nurse telah dilatih dlm menghadapi situasi tersebut. Seorang nurse kdng2 nmpk garang dari rupa, tp sebenarnya hati mereka, mulia & penyayang.
Dan ingat la korang semua di luar sana satu perkara, "Nurse are the health of Healthcare". Without them, the medical is nothing, only a word.

So, tuk skali lagi, aku nak ucapkan "HAPPY NURSE DAY" to all Nurses around the world specially to my friends out there that sacrifice time & energy 24 hours in caring the patient...






Yes, aku agak kecewa skit dgn pencapaian aku sblm ni dlm perjalanan menjadi seorang jururawat. Tp nak bt camne, aku yg bt silap sendiri, x leh salah kan sesiapa. Tp aku masih berpegang pada kata-kata seseorang yg sentiasa menyokong aku dulu iaitu

Tak kisah la awk jd Nurse atau tak, tapi yg penting dalam jiwa/hati awk sendiri, awk tanamkan semangat “Nurse”. Supaya awk tak mudah lupakan destinasi yg awk belum sampai. Insyaallah, saya akan menyokong awk sentiasa, tak kira apa jua berlaku & berdoa awk akan menjadi seorang jururawat juga di hari kelak.

Siapa dia? Biarlah rahsia ek... Hehe.  Yg penting, aku nak sambung balik perjalanan yg terhenti tu..

0 Critics: