BLOGGER TEMPLATES Funny Pictures

Politik Datuk T, DNA & DUN Sarawak

Salam

For the 1st time smlm, tepat jam 8 mlm aku duk terpacak baek punya kat depan tv semata-mata nak tgk berita utama kat tv3. Sebelum2 ini xde pun nak bt camtu. Sbb pe aku beriya sgt nak tgk berita smlm? Sbb pe lg kalo bkn sbb news ttg siapa sebenar nya Datuk T, result dari mahkamah ttg DNA Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) & tarikh tuk mengundi bagi DUN Sarawak.

Maybe ramai yg dah tau, tp aku x peduli. Aku nak update jgk. So, aku cite one by one la ek. 1st, cite ttg "Siapa Datuk T". Smlm kat berita, individu tersebut telah pun kenalkan diri di satu sidang akhbar kat Impiana Hotel KLCC. Tp Datuk T ni bkn sorang, ttp 3 org, iaitu ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik & Bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim.

Dari Kiri: Datuk Shazryl Eskay Abdullah, Tan Sri Rahim Thamby Chik

So, nape Datuk T? Datuk T ni kata dek diorng, T bermaksud "trio" / bertiga. Owh... itu rupanya..Asal la x letak je title "The 3 Stooges". Kan nmpk lg cantek tu? Haha. Smlm kat sidang akhbar just ad 2 org je, kecuali Datuk Shuib Lazim. Diorng xplain la bebagainya ttg kes video seks yg babitkan satu pemimpin tertinggi pihak pembangkang. Korang nak tau cite lanjut ttg video seks tu suma, korang beli la newspaper k. Aku malas nak terangkan suma nya kat sini...

Kes Liwat antara Datuk Seri Anwar Ibrahim & Saiful

Next plak, kisah pasal DNA DSAI dlm Kes Perbicaraan Liwat ant DSAI & Saiful. Semalam Mahkamah Tinggi telah menolak permohonan dari pihak pendakwaan ke atas DSAI supaya menyerahkan DNA beliau. Tp, DSAI x leh duk senang jgk sbb bukti dlm kes liwat iaitu berus gigi putih, tuala ‘Good Morning’ dan botol air mineral di mana sblm ni ditolak mahkamah sbg bukti tidak sah, diterima semula. Amik kau! Ko bg DNA, x bg DNA, sama jgk. Tersepit jgk ko nnt. Kes liwat ant DSAI & Saiful ni malas den nak amik tau sgt. Bosan! Kalo baca paper tu, copet je den langkah nya baca paper tu..Haha

Bangunan Dewan Undangan Negeri Sarawak

Last, cite pasal DUN Sarawak yg telah dibubarkan baru-baru ini. So smlm SPRM dah bt sidang akhbar, menyatakan Pilihan Raya DUN Sarawak yg ke-10 akan berlangsung pd 16 April, dimana penamaan calon akan dibuat pd 6 April & 10 hari diberikan tuk berkempen. Fuh! Meriah la Sarawak dlm beberapa hari nnt. Penuh la org duk kunjung sana sini. Agak2 sape menang? Setakat ini, pihak BN Sarawak sentiasa menang dgn majoriti dua pertiga pada pilihan raya sebelum nya.Tahun ni? Kita tgk la yek!

Tp yg aku pelik la kan, semenjak DUN Sarawak dibubar kan, ada satu program pd waktu petang kat TV3 diterbitkan. Nama prog tu, "Sayang Sarawak". Haha. Strategi baru BN kot ni..Sebelum ini, xde nak dibuat pun. TV1 rase nyapun ade bt program ni, tp ak x pasti nama pe prog nya. Korang tgk la sendiri yek...

Itula serba sedikit warna warni politik kat Malaysia, negara kita yang tercinta ni. Aku malas nak amik tau lebih2, cukup la sekadar org kata amik skit2 sudah, dari x amik tau langsung. Bkn pe, aku x tau sape yg betul, sape yg salah. Aku malas nak maen tuduh2, nnt kalo aku salah tuduh, aku dpt dosa. Hopefully, Tuhan tunjuk kan satu hari nnt, sape yg betul sape yg salah. Pihak mana yg gila kuasa, pihak mana yg betul2 nak memimpin...

P/S: Sebelum terlupa, tahniah diucapkan pada pelajar SPM 2010 kerana mencapai keputusan yg boleh dibanggakan! Dgr cite result SPM 2010 adalah result yang paling terbaik semenjak tahun 2006. Bagus! Itu menunjukkan negara kita x pernah lekang dlm menghasilkan pelajar yg cemerlang, gemilang & terbilang. 

0 Critics: