BLOGGER TEMPLATES Funny Pictures

3 Years Old + 59.87 Kg = Deng!

Salam


Mcm mana agaknya perasaan korang kalo ada anak yg terlebih sihat, maksud aku kat sini, obesiti or super obesiti mcm kat gmbr ats tu? Mesti korang duk pening kepala kan nak memikir camne nak suh diorng tu bg kurus skit, dpt berat bdn yg ideal.

Kalo anak dah umur belasan tahun baru dpt penyakit obesiti ni, ok la jgk kan. Sekurangnya diorng ni bleh la jgk dgr ckp mak ayah nya tuk turunkan berat badan. Tp kalo yg umur 2 atau 3 tahun plak, camne? Fuh! Naya tau! Tu la yg berlaku kat satu pasangan suami isteri kat China. Kesian kat diorng, bila anak diorng yg baru berumur 3 tahun, berat badan nya dah cecah 59.87 Kg!

Li Hao dengan berat badan 59.87 Kg
Ayah Li Hao sentiasa sukar tuk mendukung anak kesayangnya

Li Hao nama bdk tu, dimana berat dia tu bleh dikira 5 kali ganda lagi tinggi dr berat sepatutnya budak yg seumur dgn dia perolehi. Korang bayang je la, disebabkan manja kan anak selalu, anak mintak itu ini, nak makan segala benda, nah! Amik kau! Berat meningkat berganda2.
Li Hao sukar tuk bermain dengan lama kerana cepat kepenatan

Sampai kan sebab takut dgn keadaan Li Hao ni, mak ayah dia x sanggup paksa Li Hao tuk diet. Li Hao plak, kalo sekali mkn mlm, x sah kalo x amik sampai 4 pinggan nasi sekaligus. Mau x jd GIANT! Lg satu ttg Li Hao ni, kalo mak ayah dia ni try tuk stop dia dr mkn, alamaknya! Menangis x berlagu la jwbnya!

 Li Hao tidak pernah berhenti makan & akan mengamuk serta menangis jika dihalang
Li Hao sukar tuk melakukan aktiviti normal dilakukan oleh kanak-kanak lain

Bkn tu saja, disbb kan size dia yg THE BIG tu, Li Hao telah di BAN oleh mana2 Nursery di kwsn rumah nya, dsbb kan takut Li Hao punya keadaan akan takut kan kanak-kanak yg sebaya dgn dia. Fuh! Kesian2! Korang bayangkan la sendiri kalo korang berada kat kaki bdk tu. Camne la perasaan nya. Itu belum kita tgk keadaan bdk tu pd masa hdpn dgn for sure nya penyakit berbaldi - baldi dtg menimpa..

So, pada sape2 yg nak mkn x ikut nafsu & malas nak exercise, pikir-pikir la sendiri ya. Kalo susah kan diri sendiri xpe, ni susah kan org sekeliling skali....

Berat aku 50 Kg. Pergh! Kalo dihempap dek bdk ni, naya la aku...

4 Critics:

zaidirasmin said...

Kalau aku, still menang lagi, sebab aku lagi berat dari die... hahaha..

Fir Ikhwan Affandi said...

@Zaidi - Haha. lawak la ko bro. Kalo org yg berumur leh tahan lg la bro. Tp ni bdk. Tu yg jd mslh. Sok lusa, dpt penyakit berpulun-pulun la jwbnya.

Admin said...

aku ada dengar kisah budak ni kat radio hari tu.sekarang aku dapat tengok terus budak ni.memang besar a.hish.aku pon berat tak samapai macam tu.dasyat tul.maslah oo..
mata pon samapi tak boleh bukak la punya la berlemak budak ni.
kat china banyak sangat la benda2 pelik berlaku.aku pon naik pelik

Fir Ikhwan Affandi said...

@Amry - sian dowh..mata pun xleh bukak, ni kan lg nak ajak main. Lg la naya dibuatnya. Negara China ni mmg byk benda2 pelik berlaku...X fhm aku..