BLOGGER TEMPLATES Funny Pictures

Deng! My weight!

Salam


Owh tidak...Tidak. 3 hari lepas, pijak je kaki aku ke ats weight scales, Huh! Biar betul. Berat badan aku dah turun lagi. Penyakit apa la lagi aku ada ni. Month by month, 1 kilo turun. Skang, ni berat aku 49 Kg! Deng! Kurus giler!

Nsb baek la lum kerangka lagi. Camne la nak gain weight ni. Gain weight k, bkn gain fat! Aku tgk org laen, bila mkn, senang jer gain weight. Aku ni mkn dah 5,6 kali sehari, camtu jgk beratnya. Pening duk pk. X kan la sampai aku  nak kena amik supplement pe suma, baru berat ni nak naik mencacak! Adess!

Please! Jgn la aku kurus camni..

Cara mudah nak gain weight mmg la salah satunya dgn amik supplement, tp tgk la harga supplement nya. Deng! Cecah RATUS RATUS RATUS  ringgit der. Ade jgk cara laen dgn control diet yg diambil. Byk kan amik protein & extra carbohydrates. Buah-buahan & sayuran jgk penting. Tp, aku ni bab-bab amik buah & sayur ni mmg cerewet skit. X byk jenis buah aku mkn, & aku TAK SUKA SAYUR! Sabo je la

Fuh! Set supplement tuk gain weight. Bayangkan harga nya! Rm$$$$$$$

Air? Yup, air jgk penting. Byk kan minum air putih. Air putih ni kita amik banyak2 bagi mengelakkan kita dehydrate masa buat workout / weightlifting. Susu pun ok jgk. Amik low/non fat milk, sbb susu ni salah satu cara mudah nak dpt protein. Tp, lagi sekali, aku BENCI MINUM SUSU! Kalo susu yg diletak dlm air lain tu, leh la jgk, mcm milo susu, teh susu. Itu ok lg.

Erm, pe la aku ni. Nak berat bdn yg ideal, tp aku ni plak byk songeh! Itu x boleh, itu x suka. Haha. Sabo je la. Xpe2. kan ku berusaha jgk tuk dpt berat badan yg ideal. Sampai bila aku nak kurus camni. Kalo aku dh buat langkah2 tuk gain weight ikut cara yg betul, tp still maintain je berat atau makin kurus aku dibuatnya, mmg sah aku ade health problem kat mana-mana. Mintak simpang 40 kali la bab-bab sakit ni.

P/S:
Skang ni weight aku, 49 Kg. Fuh! Tiup dek angin, terbang aku dibuatnya. Skang ni aim aku tuk gain weight sekurang nya 55 to 60 Kg. Then buat workout skit tuk maintain muscle. Bleh ke? Insyaallah bleh.

Tp aku respek Adrien Brody, actor Hollywood. Walaupun dia kurus, tp dia leh jd model & pelakon yg serba boleh. Maybe sbb muka dia hot skit kot..
Adrien Brody

2 Critics:

ftrhd said...

haha terima je la bro.. aku ni dah overwieght, perut pun dah ke depan..kengkadanga rasa down gak..tapi nak buat camna.. terima je la..

- Fitrihadi.com -

Muhammad Asyraf said...

sme case cm sy kot - Hyperthyroidism...

cbe search kt wiki or http://isachap.blogspot.com/2011/02/gaining-weight-is-not-that-easy.html

da cbe mcm2,but still xnaek gak...
redha je r (: