BLOGGER TEMPLATES Funny Pictures

Tukar angin skit...

Salam

Hari-hari berbuka kat rmh, bosan jgk kan? Sama la dgn aku. So, 2 hari lepas aku pun tukaq angin skit, nak bt kelainan skit la berbuka nya. Tp, nak berbuka kat ne? Warung? Restoran? Fast food? Ermm... Suma dah pernah aku bt. 

Then duk pk2 di kala waktu pagi tu, satu idea baik nya dtg.. Nape aku x pi berbuka kat padang Masjid Besar Kuantan. So, tuk mengelak sifat malu2 kucing terbit, aku pun ajak la kwn aku, Zaidun a.k.a Dun tuk teman skali berbuka kat sn. Kebetulan lak, dia xde geng jgk tuk berbuka ptg tu.... Set la jwbnya!

Ptg tu, kul 6.20 aku pi la amik kwn aku kat rmh dia, then terus je pi bazar ramadhan yg bersebelahan je dgn padang masjid besar Kuantan tu. Kena la shopping mknan & kuih dlu... Kalo x beli, nak mencekik ape nya berbuka nt. Pergh! Manusia kat bazar Ramadhan masjid Kuantan, mmg kaw2 ramai org nya!

Dah tau rmai org, korang leh agak sendiri kan? Campur dgn bau lauk pauk yg menyelerakan, diikuti oleh bau manisan kuih muih, & tiba2! Satu sepakan bau yg "harum" nya la mesti ada! Pe lagi kalo bkn bau dari peluh manusia yg berhimpit himpit kat bazar Ramadhan... Haha! Mmg sentap giler la!

So, tuk mengelak kan dari aku di CPR kat tgh2 bazar kerna sesak nafas dek bau "harum" tu, aku & Dun cpt2 je beli mknan, kuih & air cpt2. Haha! Dah beli terus pi padang cari port terbaek nya! Mak aih! Ramai jgk manusia kat kuantan ni berbuka kat padang ni. Hampir penuh padang bola nya...

Tp paling best tgk bila bkn orang melayu beragama Islam je ada kat situ. Cina & india pun ada. Mat Salleh ~~bkn Salleh anak pak Abu k!~~ pun ada! Haha... Ini la org ckp 1 Padang 1 Malaysia. Hehe... So, dah jumpa port baek, nunggu la kita tuk berbuka. 

Bila dh masuk waktu berbuka, ramai2 aku tgk suma duk baca doa makan. Masa tu, aku sejuk gila hati tgk nya. Ramai2 bos! Baca doa yang sama di tempat yg asing tuk berbuka! Tepi masjid lak tu... Huhu. Dh nak hujung2 berbuka tu, ada la satu group brader ni. Diorng pasang mercun roket kat tgh2 pdng. Cun giler roketnya!

Haha. Ade jgk side show masa kita orng berbuka. Tp aku leh ckp, ni la antara waktu berbuka yg terbaik. Best jgk kalo kadang2 berbuka cara camni... Tp anybody got great idea tuk berbuka, leh la bg cdgn kat aku... Jgn bg yg pelik2 suda la yek!

Makanan tuk Berbuka

Mereka yg dtg berbuka kat padang

Yes! It's me with kuih keria in hands...

Dah nak hujung2 berbuka...

0 Critics: