BLOGGER TEMPLATES Funny Pictures

Berangan je la ko ni...

Salam

Day 2 of overnight shift. Pagi ni, teruk skit dr smlm. Sbb aku rase ngantuk la sgt2. Balik keja kul 5am, tido kul 6am, bangun kul 11am semula. Zzzzz. Mau x ngantuk... Nak je aku putar jam punch card tu kalo bleh, pi pukul 5am. Hehe.

Tp dah tau mmg x leh bt camtu, redha je la jwbnya. Bersabor la aku ni sampai kul 5am. Tgh duk pikir2 nak bt entry pe td, aku sempat la duk berangan jap. Haha. Ni dah jd habit aku, kalo duk sorang2, termenung jauh2 tu, mmg sah la aku tgh berangan...

Td aku duk la berangan ttg my most wanted favourite places yg aku impikan tuk lawati. Pe lagi, kalo bkn Venice, Itali. Venice ni mmg la terkenal dgn nama panggilan nya iaitu "City Of Water" atau "Floating City". Sbb pe dinamakan sebegitu rupa?


Yes, sbb kebanyakkan bangunan di Venice dibina di atas air. Venice ni jgk bandar paling romantik yg telah diiktiraf oleh newspaper "Times Online". Bila dah nama panggilan nya ad kena mengena dgn air, so kebanyakkan transport kat bandar Venice ni boleh dikatakan kesemuanya atas air atau berjalan kaki. Kereta tu ad, tp x byk mcm kat Malaysia la kot...

Venice pada waktu senja...

Paling feymes, transport awam dia ialah, "Water Taxi" & "Ferry Buses". Unik kan? Aku tgk Venice ni pun kat tv je. Cantek la sgt2. Nak pi, perlu la simpan kewangan kukuh bebenor dulu baru dpt pi. Maybe dlm 3,4 keturunan, dpt la kot pi..huhu. Atau kalo ade sape2 yg sudi support, leh la kot support/belanje aku ni haa...

Salah satu "Water Taxi" di Venice

Sape yg aku nak bwk kalo aku ad rzki pi Venice? Ada 3 org, maybe... 1st, dah sah2 mak & ayah aku kalo ad rezeki. 2nd, my future wife.. sape? Insyaallah ad la kot suatu hari nnt. Nama dah bandar paling romantik. So, elok la pi berdua atau dlm kelompok kecik je... Baru la ad romance feelin...

Tp xde la aku nak rendahkan Malaysia ni. Malaysia ni pun ad jgk tmpt yg cantik. Even, every country in this world, have their own beautiful places. Still, this is one of my dreams. X salah kot letak kan sesuatu impian/harapan tu di tempat yg tinggi kn? Atas masing2 tuk pikir, camne korang nak capai mimpi2/impian tersebut je. 

Ait... Aku dah ngantuk sgt2 ni. Bosan giler duk sorang2 jaga coffee house ni. Pe pe pun, sahur dulu... Nnt xde la lapo plak di kemudian waktu..chewah! huhu..

0 Critics: